مسئولان فاسد در جهان دادگاهی میشوند، در ایران ابقا ( حتما بخونید )
 
مطالب متنوع علمی / تفریحی / سیاسی
چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, :: 2:3 PM ::  نويسنده : sacha        

 

رومانی/ برکناری معاون نخست وزیر به علت دخالت در پرونده فساد نخست وزیر سابق
نخست وزیر جدید رومانی معاون خود را پس از مشخص شدن دخالت وی در پرونده فساد نخست‌وزیر سابق این کشور از کار برکنار کرد.
به گزارش فرانس پرس، “ویکتور پونتا” نخست‌وزیر جدید رومانی، ” کنستانتین آدریان گراجان” را پس از آنکه مشخص شد وی در پرونده فساد نخست‌وزیر سابق دخالت کرده و قصد داشته نخست وزیر سابق را بی گناه معرفی کند، از کار برکنار کرد.

آلمان/ استعفای رئیس جمهور بعد از گرفتن وام
رئیس جمهور آلمان به دلیل اتهام به اقدام غیر قانونی، زیر فشار افکار عمومی استعفا داد. اتهام اصلی «کریستین وولف» تنها گرفتن یک وام مسکن غیرقانونی کم بهره بود.
ماجرا اما از یک گزارش در روزنامه «بیلد» آغاز شد. گزارشی که براساس آن وولف در اکتبر سال ۲۰۰۸ یک وام ۵۰۰ هزار یورویی با بهره پایین از همسر یک بازرگان ثروتمند دریافت کرده بود.

هند/ دستگیری ۱۵ نماینده به اتهام فساد و رشوه
به گزارش یونایتدپرس، از جمله اقدامات جدید دولت هند در مقابله با فساد مالی در پارلمان های محلی این کشور، دستگیری ۱۵ قانونگذار متهم به فساد و دریافت رشوه در یکی از مناطق شرق این کشور است.
ماموران فدرال هند به منازل و دفاتر این قانونگذاران حمله کردند و آنها را دستگیر کردند.دستگیری این قانونگذاران واکنشی به یک پرونده فساد و پرداخت رشوه برای انتخاب شدن در پارلمان بوده است.
پیش از این مقامات ضد فساد هند از کشف ۴۰۰ هزار دلار پولی که مشخص شد رشوه است، در خودرو یکی از سیاستمداران خبر داده بود. چندین قانونگذار هندی دیگر از حزب JMM و حزب کنگره در پرونده‌های فساد مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

تانزانیا/ برکناری شش وزیر به اتهام فساد مالی
 رئیس جمهوری تانزانیا شش وزیر کابینه این کشور را به دلیل اتهام فساد مالی از کار برکنار کرد.
به گزارش رویترز، اخراج این وزرا از کابینه به دنبال انتشار گزارشی در مورد اینکه شمار زیادی از مقامات این کشور در چندین پرونده فساد متهم هستند، انجام شد.
در همین حال “جاکایا کیکواته” رئیس جمهوری تانزانیا در نطقی تلویزیونی خاطر نشان کرد که تصمیم برای اخراج این شش وزیر را به توصیه قانونگذاران این کشور و پس از انتشار جزئیات یک گزارش در مورد سوءاستفاده مقامات از بودجه دولتی اتخاذ کرده است.
وی افزود: این وزرا باید در دادگاه به خاطر اقداماتشان پاسخگو باشند.این ۶ وزیر از نزدیک ترین دوستان و همکاران من بودند اما آنها را معلق می کنم تا دادگاهی شوند و همه بدانند در برخورد با فساد هیچ استثنایی وجود ندارد.

کره جنوبی/ رسوایی رشوه خواری و عذرخواهی مشاور رئیس جمهور از مردم
به گزارش خبرگزاری شینهوا، جونگ روز شنبه به دلیل رسوایی رشوه خواری، از مردم کره‌جنوبی عذرخواهی و خود را تسلیم دادگاه کرد.
  “چویی سی جونگ” ۷۵ ساله توسط مقامات قضایی برای بیش از ۱۴ ساعت به اتهام دریافت پورسانت و رشوه از یک شرکت ساختمانی در ازای در اختیار گذاشتن نفوذش در یک پروژه مهم امور توسعه بازجویی شد و سرانجام به در یافت پول از این شرکت اعتراف کرد.

ایسلند/ محاکمه به علت عدم توانایی در کنترل تورم
اولین سیاستمدار جهان به دلیل سهل‌انگاری و کوتاهی در انجام وظیفه‌اش در زمان بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ در دادگاهی در ایسلند محاکمه شد.
به گزارش  شبکه بلومبرگ، “گییر هارده” نخست‌وزیر سابق ایسلند  به حکم دادستان در دادگاه حاضر شد تا مقامات قضایی این کشور در مورد اینکه آیا وی در انجام وظیفه اش در زمان بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ کشورش سهل‌انگاری کرده است یا خیر، تصمیم‌گیری کنند.
این دادگاه همچنین این اتهام را علیه نخست وزیر سابق ایسلند مطرح کرد که وی مسئول ناکامی در ممانعت از ورشکستگی بانکهای این کشور و ایجاد تورم بوده است.

لهستان/ سه سال و نیم زندان برای وزیر وزرش
“توماس لیپیک” وزیر ورزش سابق لهستان به اتهام فساد مالی به سه سال و نیم زندان محکوم شد. دادگاهی در ورشو همچنین در حکم خود اعلام کرد که وزیر ورزش سابق لهستان به دلیل محکومیت حق ندارد برای ۱۰ سال سمت دولتی داشته باشد. توماس لیپیک پیشتر به دریافت رشوه حدود ۲۱ هزار یورویی در یک پرونده فساد متهم شده بود. وی همچنین به سواستفاده از قدرت نیز متهم شده بود.

 کامرون/ دستگیری نخست وزیر به اتهام فساد مالی
پلیس کامرون، “انونی افرایم” نخست وزیر سابق این کشور را به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد فساد مالی دستگیر کرد.
وکیل نخست وزیر سابق کامرون گفت: موکلم پس از بارجویی در بازداشتگاه به سر می برد. یک منبع قضایی اعلام کرد که انونی افرایم که در سالهای بین ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ به عنوان نخست وزیر کامرون فعالیت می کرده، متهم به اختلاس بودجه از حساب شرکت خطوط هوایی” کام ایر” است. روسای سابق این شرکت نیز هم اکنون در بازداشت به سر می برند. در کامرون به دنبال آغاز روند مقابله جدی با فساد مالی چندین وزیر و روسای شرکت‌های دولتی به اتهام فساد مالی دستگیر و مجازات شده‌اند. چندی پیش “مارافا امیدو یارا” یک وزیر سابق دولت کامرون به اتهام سوءاستفاده از بودجه دولتی بازداشت شد.

یونان/ محاکمه وزیر سابقه به علت پولشویی
وزیر دفاع سابق یونان به اتهام پولشویی قرار است محاکمه شود. پرونده وزیر دفاع سابق یونان بزرگترین پرونده فساد علیه یک سیاستمدار ارشد در یونان طی دهه های اخیر می باشد. فساد مالی در یونان امری شایع و فراگیر است اما هیچ سیاستمداری در سالهای اخیر در این کشور به اتهام فساد محاکمه و یا محکوم نشده است. به همین دلیل پیشتر مردم یونان به شدت از این موضوع ابراز ناخرسندی می کردند. یک مقام قضایی یونان اعلام کرد که دادستان این پرونده تصمیم گرفت که وزیر دفاع سابق یونان پیش از آغاز روند محاکمه بازداشت شود. از جمله دیگر اتهام‌ها علیه وزیر دفاع سابق یونان نقض قوانین مربوط به مالیات است. مقامات یونان اخیرا برای جلب نظر مردم که به دلیل سیاستهای ریاضتی از دولت به شدت انتقاد کرده‌اند، اقدامات خود را برای مجازات عاملان فساد و افرادی که از دادن مالیات فرار می کنند، افزایش داده‌اند.

بنگلادش/ استعفا به دلیل فساد مالی منشی و معاونش
وزیر راه‌‌آهن بنگلادش پس از متهم شدن منشی و دو معاونش به دریافت رشوه، از سمت خود استعفا کرد.
به گزارش رویترز، پس از آن که سه تن از مقامات وزارت راه‌آهن بنگلادش به دریافت رشوه در ازای کارچاق کنی برای یک پیمانکار خارجی راه آهن متهم شدند، “سورانجیت سنگوپتا” وزیر راه آهن بنگلادش استعفا کرد و گفت به احترام افکار عمومی و بخاطر پرهیز از جنجال و مهیا شدن زمینه انجام تحقیقات، از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

مالزی/ استعفا به علت رسوایی مالی اعضای خانواده
یک وزیر کابینه مالزی گفت، در بحبوحه اتهام رسوایی فساد مالی علیه اعضای خانواده‌اش که فشار را بر دولت این کشور پیش از برگزاری انتخابات افزایش داده، از سمت خود استعفا کرده است.

  به گزارش بانکوک پست، شهریزاد جلیل به این موضوع متهم شده است که خانواده‌اش از بودجه دولتی که برای پروژه پرورش گاو اختصاص یافته بود، برای سرمایه‌گذاری در آپارتمان‌های مجلل استفاده کرده است.


ایران
 ۱- حمید پورمحمدی، قائم مقام ظاهرا سابق بانک مرکزی با وجودی که در ارتباط با فساد بزرگ ۳هزار میلیاردی دستگیر شده بود، روز ۲۷ اردیبهشت ماه در یک جلسه در نهاد ریاست جمهوری شرکت کرد.

۲-  محمد شریف ملک زاده دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور خرداد ماه سال گذشته به دلیل اتهامات مالی و وجود پرونده های فراوان در قوه قضاییه بازداشت شد و پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد شد. در اقدامی محمود احمدی نژاد وی رابه سمت مشاور خود انتخاب کرد. چند روز بعد خبرگزاری دولت مدعی شد آیه الله هاشمی شاهرودی نیز ملک زاده را به عنوان مشاور اجرایی بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) برگزیده است.

۳ –  حمید بهبهانی وزیر سابق راه که در دادگاه فساد مالی از سوی متهمان به دریافت رشوه متهم شد، هم اکنون مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران است. البته در زمان مدیریت بهبهانی بر وزارت راه،‌هواپیماهای زیادی سقوط کردند که منجر به از دست دادن تعداد زیادی از هموطنانمان شد و وی حتی یک عذرخواهی هم نکرد چه برسد به استعفا.

۴-  رحیمی که همواره از سوی بسیاری از نمایندگان به علل گوناگون در مظان اتهام قرار داشت و در حال حاضر نیز نقشش در پرونده فساد خیابان فاطمی پررنگ تر شده است، با حفظ سمت قبلی همچنان به عنوان معاون اول رئیس جمهور مشغول به کار است.

 

۵ – قاضی مرتضوی که بعد از مشخص شدن نقشش در رقم زدن فاجعه کهریزک بعد از سه سال تفهیم اتهام شده است(آن هم بعد از انتصابش!)، از سوی رییس جمهور به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی منصوب شد.

 

۶-  آقای خاص یا الف-ر-م که همیشه حاشیه ساز دولت بوده است، از پرونده قاچاق اشیای عتیقه و نقشش در منسوب کرده معلم خصوصی زبانش در سازمان میراث فرهنگی که بگذریم، از نقشش در پرونده فساد بیمه که بگذریم، به طبقه هفتم هتل لاله می رسیم که به گفته مختلاسان ۳هزار میلیاردی نقش ایشان پررنگ تر از بقیه دولتی ها بوده است. این آقا هم مثل سایرین نه تنها پایش به دادگاه باز نشد، بلکه همچنان با آرامش خاطر مشغول انجام وظیفه است

 


 

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/12/28/divider.png

 
www.hosein_kamali15@yahoo.com
www.sacha.kamali55@gmail.com
 

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/12/28/divider.png

 

 

 




 
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید Willkommen auf meinem Blog
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالب متنوع علمی / تفریحی / سیاسی و آدرس sacha55.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 241
بازدید کل : 8610
تعداد مطالب : 89
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1